Inloggen

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.

Shoutbox

U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

31. August 2010
het is met vallen en opstaan he bij ons toch Wink met onze zoon sam

24. August 2010
Komen hier nog meer volwassen mannen met HS? Ik wil wel een groep oprichten.

05. August 2010
hoi mede lot genoten ben nieuw hier en blij dat ik niet aleen tegen de muur van onbegrip sta

20. July 2010
Wink beste mensen ne heel heel goede dag toegewenst groetjes regina xxxxxxx

10. July 2010
terug van weg geweest xxxxxxxxx regina Grin

08. June 2010
zijn hier ook ouders met een jog kind met autisme waar schizofrenie bij geconstateerd is?

02. June 2010
Dag beste mensen, Het gaat hier veel over kinderen en dat doet me goed. Het moet heerlijk zijn om ouders te hebben die werkelijk betrokken bij je zijn. Hoe meer liefde en betrokkenheid hoe beter, Mo

12. May 2010
hallo allemaal ik heb 2 kinderen van broer geerft. de vader en moeder zijn allebei overleden .maar nu is er bij de oudste 14 het hechtingsstoornis geconstanteerd. ze gaat na vele gesprekken en omw

10. May 2010
het weekend was kei goed heel positief dank u rain xxx

28. April 2010
manena hallo ik ken dat bij ons wij hebben 8j door een hel gegaan je kan me altijd berich sturen he

27. April 2010
hallo, wil iemand met mij ervaringen uitwisselen?? dank je groetjes manena

24. April 2010
hallo,ben moeder van 2 kinderen 14 en 17 de jongste met een reactieve hechtingsstoornis,
ben al bijna 6 jaar van het kastje naar de muur gestuurd instelling in instelling uit,we gaan nu voor de 14e ins

16. April 2010
voor iedereen sterkte gewenst wij weten wat het is regina Wink

16. April 2010
bloodymary veel sterkte van regina xxx Wink

06. April 2010
HELP!! Ik ben een alleenstaande moeder van een zoontje van bijna 5 jaar. Onlangs is bij hem ODD geconstateerd en ik heb zelf trekken van Borderline! Al vanaf de geboorte van mijn zoontje sta ik er

Shoutbox Archief

Onderwerp bekijken

Onderwerp afdrukken
Verlost van een ernstige hechtingsstoornis
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-12-2009 21:00

Datum van aanmelding: 12.08.06

Van een van onze cliënten schrijft hieronder over haar ervaring met Brain State Conditioning.

Een echt leven

Al zolang als ik me kan herinneren, heb ik grote moeite met het leven gehad. Als klein kind al leed ik aan ernstige slaapproblemen, intense angsten, sociale fobieen en sociale isolatie. Naarmate ik ouder werd, kwamen hier ook concentratieproblemen en psychotisch-achtige klachten bij.

Dankzij het feit dat ik lange tijd in een min of meer beschermde omgeving gewoond en geleefd heb, alsmede dankzij veel hulp van buitenaf en psychologische ondersteuning, heb ik mij toch, zij het met veel moeite en een aantal heftige crisissen, lange tijd redelijk kunnen handhaven. Toen er door omstandigheden een eind kwam aan de beschermde situatie waar ik me in bevond, ging het echter helemaal mis met me. Mijn angsten rezen de pan uit en waren dusdanig van aard, dat ik niet eens meer de straat op durfde. Ik was niet in staat om me waar dan ook op te concentreren en het lukte me dan ook niet meer om de meest basale zaken te regelen. Ik had continu last van bizarre en beangstigende angsten en gewaarwordingen, intense paniekgevoelens en was ernstig suicidaal. Afgezien van deze afschuwelijke ervaringen, voelde ik eigenlijk niets. Er was niets dat me raakte, niets dat me interesseerde, iets deed, niets waar ik een mening over had. Het was net alsof ik niet bestond.

Een lange opname met verschillende vormen van medicatie volgde, die echter geen soelaas bood. De artsen wisten niet wat ze met me aan moesten en voor zover ik zelf kon zien, waren de klachten waar ik mee kampte niet te behandelen met reguliere behandelmethoden. Naast de psychotische klachten was er namelijk sprake van een ernstige primaire hechtingsstoornis, waarvan bekend is dat deze zeer moeilijk tot niet behandelbaar is. Het leven dat mij in het vooruitzicht werd gesteld, was een leven waarin ik mazzel had als ik me met intensief begeleid wonen zou weten te redden.

Via een tip van iemand kwam ik bij Alpha Up terecht. Ik had geen idee of dit me wel zou helpen, maar ik had niets meer te verliezen, dus waagde ik de gok.
Na een sessie of zeven, acht, begon ik echt effect te merken. Er waren momenten waarop ik een gevoel van innerlijke rust ervoer en mijn concentratie begon aanzienlijk te verbeteren. Naarmate de behandeling vorderde ging het beter en beter met me. De angst en paniekgevoelens verdwenen geleidelijk aan bijna volledig. Mijn paranoide en psychotische klachten zijn volledig verdwenen. Ik word geraakt door dingen, ervaar een interesse in allerhande zaken, kan intens genieten van hele simpele dingen en ontwikkel steeds meer een eigen mening.

Voor het eerst in mijn leven ben ik staat om echt contact met anderen te maken en banden met andere mensen te ervaren, op basis van gelijkwaardigheid en vertrouwen. Ik kan voelen dat anderen om me geven en van me houden en ik kan voelen dat ik om anderen geef en van de mensen om mij heen hou. Dit geeft mijn leven een zinvolheid die ik niet eerder ervaren heb. Ik geniet van sociale gelegenheden en ervaar een ontspannen openheid en interesse in andere mensen.

Ik functioneer volledig zelfstandig en ben druk met vrijwilligerswerk en mijn hobbies. Aangezien er nog steeds een opgaande lijn in mijn ontwikkeling zit, ga ik ervan uit dat ik op een gegeven moment de stap naar betaald werk zal gaan zetten. In plaats van een intens beangstigend idee waarvan ik totaal in paniek en verwarring geraak, is dat nu iets waar ik met plezier, nieuwsgierigheid en ambitie naar uitkijk.

Het is nu 4,5 maand geleden sinds ik met mijn eerste sessie bij Alpha-up begon en ik ben elke dag intens dankbaar voor het geschenk dat ik heb mogen ontvangen. Blijkbaar is de hedendaagse techniek, mits in de juiste handen gelegen, tot wonderen in staat. Soms denk ik wel eens dat de effecten die door neurofeedback gesorteerd kunnen worden, voor veel mensen 'te mooi zijn om waar te zijn'. Op een andere manier kan ik niet verklaren hoe het mogelijk is dat deze techniek - iniedergeval in Nederland - nog zo relatief onbekend is en niet door de reguliere gezondheidszorg wordt aangeboden. Het is mijn vurige wens dat hier zo snel mogelijk verandering in komt, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen profiteren van de mogelijkheden die deze wonderbaarlijke techniek te bieden heeft.

Geschreven door: vrouw (wenst anoniem te blijven)

http://www.mindyo...gsstoornis

Mikedee1975
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-12-2009 20:12

Datum van aanmelding: 30.10.08

Altijd interessant, die reclame posts.

Coosje
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2010 23:54

Datum van aanmelding: 28.06.10

Wat hebben ze precies gedaan? Ben wel benieuwd hoe zo'n behandelmethode eruit ziet...

Spring naar forum:

Verwerkingstijd: 0.13 seconden
2,288,467 unieke bezoeken